Translate

Ahad, 5 Ogos 2012

ABU: Asalkan Bukan Umno™: Tukar Tiub: SEJARAH MALAPETAKA 31 OGOS

ABU: Asalkan Bukan Umno™: Tukar Tiub: SEJARAH MALAPETAKA 31 OGOS: Tukar Tiub ...

kat sini ada yg aku kurang setuju sikit..apa yg perlu kita sadar hingga kini ialah..andaikata Parti Komunis Malaya ketika itu dapat menguasai TANAH MELAYU  ini sepenuhnya..maka balalah bagi umat melayu sehingga hari ini..akan pasti umatx melayu ni hanya akan tenggelam dicerukx kampung dan hutan ibarat orang asli..tak terfikirkah anda andaikata ini terjadi....Parti Komunis Malaya semata-mata mahukan kuasa mentadbir dengan menghalau penjajah British kketika itu..jika berjaya..aku pasti tak akan ada lagi raja-raja melayu..akan ada president lah pulak...tapi takkan ada melayu yg akan naik pada tahap teratas spt malapetaka yg berlaku pada umat melayu singapura....
kita berpolitik bukan nak jual agama dan negara..sekurang-kurangnya baik polis maupun tentera pada ketika itu berjuang semata-mata nak mempertahankan negara ini dari jatuh dibawah penguasaan komunis yang bakal melenyapkan penguasaan Melayu keatas Tanah Melayu....aku tak nafikan merdekanya Malaysia ni kerana setujunya British dengan perlembagaan yg mengikuti kehendak mereka..tapi apakah puakx PKM mahu ambil tahu pasal perlembagaan itu..tidak...tidak sama sekali..sebab sampai hari ini..selain melayu dan yg bukan Islam selagi boleh tak mahu jika perlembagaan itu dipinda..kerana banyaknya menyebelahimereka..dan aku amat pasti takkan ada partix melayu yg akan berkembang hingga hari ini..umno bukan parti..umno tu pertubuhan aje..yg partinya BN,PAS,DAP dan berbagai lagi..tapi pertubuhan ni dah macam besar pulak...halx dalam negara depa pulak yg lebihahulah kerusi tu majoriti tapi hak BN bukan hak umno..jangan perasan pulak...cuba perhatikan di singapura..adeke parti melayu..taaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkk adaaaaaa..panglima tentera melayu..taaaaakkk adaaaaaaaaa..azan pun bolek dalam masjid ajer....nak macam tu ker.....
aku bukan pengampu umno dan bukan pengampu bn...aku ada pilihan terbaik buat aku..hijau itu indah kan..sehingga hari ini aku tak pilih umno sebab umno mengutamakan bangsa dari agama...tapi aku mengutamakan ugama dulu dari bangsa..itu yg afdhalnya...kata umno aaa'agama tak boleh dikaitkan dgn politik".....aku tak setuju tu...kena kaitkan jugak..agama kena ada dalam politik..kalau tak bermaharajalela ahlix politik membangkitkan dan mempertikai segala isu tanpa sempadan agama..kena ambil sebab disisi melayu tu adanya bangsa lain yg bukan melayu dan islam.
senang citerlah....aku marah bila ada orang kutuk dan hina para pejuang yg pernah menitis keringat mempertahankan Tanah Air ini dari dikuasai Komunis...
aku marah bila ada yg cuba kutuk dan fitnah Ulamak..apalagi TGNA..dan aku mendoakan agar bala buat merekax ni..terbaru ada pulak fitnah video dan kisah lama yg dikatakan milik TGNA oleh seoarang wanita tukang fitnah...aku doakan supaya segeralah ALLAH turunkan bala utk dia ni dan dketahui ramai...sebab kalau dia boleh fitnah TGNA..maka tak mustahil suatu masa nanti agama sendiri pun dia perlekehkan...maka lebih baik dia dilenyapkan aje...
lastnya..jangan sampai pada 31 ogos ni..parax atasan UMNO akan menyampaikan sumbangan pada juakx yg depa kata pejuang kemerdekaan sebagaimana yg pernah berlaku dulu..sumanya dari kalangan depa..aku ingatkan bekas tentera dan polis atau AC ke...???..meluat aku...
apapun aku tetap menjadikan hijau dan putih sebagai satu ketenangan buat diri aku........askar kan suka pada kehijauan kan..kan..kan..kan...ALLAHU AKBAR..

Tiada ulasan: